برندنامه

برندنامه یک ابزار است؛ ابزاری که به کمک آن می‌توانید قصه و روایت برندتان را در یک صفحه خلاصه کنید و آن را به پیام شفافی تبدیل کنید. بنابراین خروجی برندنامه، یک قصه و روایت جذاب است.

شرکت استوری برند این ابزار را به صورت بوم زیر ارائه کرده است:

 

دانلود برندنامه

برندنامه به شما یاد می‌دهد که چطور درباره محصول یا خدمات‌تان حرف بزنید.

 

توجه داشته باشید که برندنامه صرفا به برند محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید برای بخش‌های مختلف کسب‌وکار، محصولات مختلف و حتی مجموعه‌ای از مشتریان نیز برندنامه داشته باشید. بنابراین:

شما ابتدا برندنامه‌ای می‌نویسید که کل برندتان را معرفی کند.

در ادامه برندنامه‌ای برای بخش‌های مختلف کسب‌وکار می‌نویسید.

سپس برندنامه‌ای برای محصولات هر یک از بخش‌ها می‌نویسید.

و در صورت نیاز برای مجموعه مشخصی از مشتری‌های خود برندنامه‌ای جداگانه می‌نویسید.

اجزای برندنامه

دانلد میلر، طراح برندنامه، می‌گوید که بعد از بررسی هزاران فیلم، رمان، و نمایشنامه در نهایت هفت بخش اساسی طرح قصه را از میان عناصر ضروری یک قصه متقاعدکننده انتخاب کرده است. این ۷ بخش عبارت‌اند از:

  1. شخصیت داستان
  2. مشکل
  3. راهنما
  4. برنامه
  5. اقدام
  6. فرار از شکست
  7. موفقیت
مراحل برندنامه

اگر قصه‌هایی که تاکنون شنیده یا دیده‌ایم را بررسی کنیم کم‌وبیش از این قرار بوده‌اند که:

شخصیت داستان در راه رسیدن به چیزی با مشکل روبرو می‌شود. در اوج ناامیدی، یک راهنما به زندگی‌اش پا می‌گذارد، نقشه‌ای به او می‌دهد و او را به اقدام فرا می‌خواند. آن اقدام مانع از شکست او می‌شود و در نهایت به موفقیت می‌رسد.

نویسنده

Mehrdad

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *