![قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/sales-funnel-on-paper.jpg)
در دنیای بازاریابی هیچ تجربهای دردناکتر از این نیست که پول زیادی را در تبلیغات اینترنتی خرج کنیم و تعداد زیادی بازدیدکننده را به سایتمان سرازیر کنیم ولی در نهایت نتیجۀ دلخواهمان را نگیریم؛ چنین اتفاقی زیاد میافتد و فقط درصد کمی از شرکتها هستند که از تبلیغات آنلاین نتیجۀ دلخواهشان را میگیرند.
![نرخ تبدیل در قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/convert-to-customer-problem-2.jpg)
در همین راستا قیف فروش (Sales Funnel) که نوعی استراتژی بازاریابی محسوب میشود به کسبوکارها کمک میکند تا بازده بیشتری در تبلیغاتشان داشته باشند و مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.
![قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/sales-funnel-solution-2.jpg)
به بیان سادهتر، قیف فروش نمایش بصری از فرآیندی است که طی آن افراد از زمان اولین آشنایی با کسبوکار شما تا خرید از شما طی میکنند.
![فرآیند قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/sales-funnel-process2.jpg)
در بالای قیف، مخاطبان بسیاری از کانالهای مختلفی (مثل تبلیغات، شبکههای اجتماعی، پستهای وبلاگ و …) از برند شما آگاه شدهاند ؛
در میانۀ قیف افرادی هستند که حاضر شدهاند که از محصولات یا خدمات شما بیشتر بدانند؛
در پایین قیف افرادی هستند که تصمیم به خرید از شما گرفتهاند.
![اجزای قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/sales-funnel-parts-3.jpg)
پس برای اینکه افراد بیشتری را به پایین قیف سرازیر و تبدیل به مشتری کنید لازم است برای هر یک از مراحل قیف فروش با استراتژی و پیام مناسبی مخاطبان خود را همراه کنید.
![قیف فروش](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/sales-funnel-result.jpg)
در کتاب بازاریابی سرراست مدلی اثربخش از قیف فروش ارائه میشود که پیادهسازی و اجرای آن به کسبوکارها کمک میکند تا تبلیغات اثربخشتر ی داشته باشند و در رابطهای سراسر اعتماد، مخاطبان بیشتری را به خریدار تبدیل کنند.
![کتاب بازاریابی سرراست](https://marketingmadesimple.ir/wp-content/uploads/2020/07/cover_book_-marketing_-made_simple-300x300.jpg)
نویسنده