بازاریابی

قیف فروش چیست؟ و چطور موجب افزایش فروش می‌شود؟

قیف فروش

در دنیای بازاریابی هیچ تجربه‌ای دردناک‌تر از این نیست که پول زیادی را در تبلیغات اینترنتی خرج کنیم و تعداد زیادی بازدیدکننده را به سایتمان سرازیر کنیم ولی در نهایت نتیجۀ‌ دلخواهمان را نگیریم؛ چنین اتفاقی زیاد می‌افتد و فقط درصد کمی از شرکت‌ها هستند که از تبلیغات آنلاین نتیجۀ دلخواهشان را می‌گیرند.

نرخ تبدیل در قیف فروش

در همین راستا قیف فروش (Sales Funnel) که نوعی استراتژی بازاریابی محسوب می‌شود به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بازده بیشتری در تبلیغاتشان داشته باشند و مخاطبان بیشتری را به مشتری تبدیل کنند.

قیف فروش

به بیان ساده‌تر، قیف فروش نمایش بصری از فرآیندی است که طی آن افراد از زمان اولین  آشنایی با کسب‌وکار شما تا خرید از شما طی می‌کنند.

 
فرآیند قیف فروش

در بالای قیف، مخاطبان بسیاری از کانال‌های مختلفی (مثل تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ و …) از برند شما  آگاه  شده‌اند ؛

در میانۀ قیف افرادی هستند که حاضر شده‌اند که از محصولات یا خدمات شما   بیشتر   بدانند؛

در پایین قیف افرادی هستند که تصمیم  به خرید  از شما  گرفته‌اند.

اجزای قیف فروش

پس برای اینکه افراد بیشتری را به پایین قیف سرازیر و تبدیل به مشتری کنید لازم است برای هر یک از مراحل قیف فروش با استراتژی و پیام مناسبی مخاطبان خود را همراه کنید.

قیف فروش

در کتاب بازاریابی سرراست مدلی اثربخش از قیف فروش ارائه می‌شود که پیاده‌سازی و اجرای آن به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تبلیغات اثربخش‌تر ی داشته باشند و در رابطه‌ای سراسر اعتماد، مخاطبان بیشتری را به خریدار تبدیل کنند.

کتاب بازاریابی سرراست

نویسنده

Mehrdad

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *